Dau un regat pentru un bou.


Motto : „De, ma voi scula…” .

Cu toate ca simpaticul basty a incercat sireacul sa imi sugereze sa scriu mai lizibil nu poci pentru ca sa ii indeplinesc dorinta din motive extrem de importante cum ar fi oboseala si lenea impreuna. Care ma vorba aia de numa’ numa’ cand viu de la servici. De aceea nu mai cotrobai prin setari pentru a aseza scrierile asa cum trebuie.

Le transmit insa prin aceste randuri inaltele simtaminte de respect lui si tovarasei sale Elena care au luminat calea si sensul acestui site prin postarile pline de miez asezate cu delicatete si gingasie in urma articolului 4 de pe acest blog. Cu bucurie in suflet le raportez ca planul cinciarticolar a fost indeplinit. Fagaduim ca vom depasi planul de randuri si boabe scrise la hectar. Cu aceasta ocazie ne asumam angajamentul sa facem totul intru propasirea toderismelor catre noi culmi de civilizatie si progres. In aceste momente inaltatoare angajamentele sunt insotite de urari de bunastare, prosperitate, viata lunga si cat mai multe impliniri intru cresterea productivitatii, rezultatelor in munca si in tot ce isi doresc. (Aplauze furtunoase. Se scandeaza : „Basty si Elena realesi la cat mai multe congreshi”).

Stiu, titlul nu are legatura cu primele paragrafe. De fapt nu are legatura cu nimic. Si ce? In presa gasiti altceva? Nici mottoul nu are legatura cu celelalte. Bineinteles.

***

Imi povestea unul din bunicii de la tara cum avea el ca vecini un om cu femeia lui. Femeie pe care o luase de pe langa Mangalia cand facuse el armata (in spatele frontului). Nici macar nu pusese mana pe pusca fiindca fusese la o „porcarie de armata” (adica ferma de porci pentru armata). Bulgaroaica femeia. Cu care personaj de altfel si turnase o droaie de copii. E, necazul e ca dumnealui la batranete era slabanog cat un tzâr si dumneaei era cam cat o automitraliera. Si mosulica al meu a picat in patima beuturicii… Se trotila bine la matul din sat si ajungea acasa. … Chef de artag… pe cat era el de bland la trezie… Ii striga toate cele si ea il asculta calma. Tatataaam. Urma punctul culminant. Se urca pe prag si striga deja ragusit si fara suflu: ” ‘Tu-va muma-n cur de bulgari. Trebuia sa va iau gatul la toti la Turtucaia!!!”. Eeee, ‘mneaei schimba foaia. Punea mana pe ce avea la indemana (scandura, ciomag, facalet, teu etc) si, cum nu ai fi crezut tinand cont de dimensiunea si varsta ei tusti dupa el. (Cum masa inmultit cu viteza la patrat da impulsul va dati seama ce pericol il pastea pe mos Niculae.) Drept pentru care ante-numitul se ascundea sub sura de coceni unde ea nu putea ajunge din pricini de stramtoare. Dar crezi ca se astampara? Ei asi. Si de acolo striga : „Fa, nu ma face sa ies la tine ca iti iau gatul ca la Turtucaia!”.

In cele din urma adormea. Dupa trezire o intreba : „Auzi fa, si am fost beat rau?”. „Ai fost Niculae”. „M-am batut cu cineva?”. „Nu Niculae, doar ca tare rau esti la gura”. „Aha. M-a vazut lumea a?”. „Da Niculae”. „Sa ne pupe-n cur fa”. A murit la canal, cu mult inainte sa ma nasc eu, dupa ce l-au gasit cu cativa saci de porumb ascunsi… sub sura de coceni.

***

Discutie la mine la servici intre un sef si un subaltern.

Sef: „A fost dat afara seful de proiect de la proiectul X”.

Sub: „Pai de ce?”

Sef: „Nu ai vazut ca trenam cu proiectul de juma de an? L-am fi terminat in doi ani. Gata. Trebuia schimbat ceva pentru a se debloca. Era prea important si avea termen sa fie predat intr-un an jumate.”

Sub :”Aha, si ce am facut in ultima jumatate de an … ce se intampla cu asta?”

Sef :”E, trebuie sa o luam de la capat”.

Sub: „Si cine preia proiectul (n.m. : cine vine ca sef de proiect)?”

Sef: „Deocamdata nimeni. A fost un interviu dar tipul voia sa asteptam patru luni”.

Sub :”Si atunci?”

Sef: „Abandonam proiectul”.

🙂 De unde se vede ca nu doar in patria mama se intampla aberatii.

***

(Bag seama ca grevele se tin lant acasa. Nu inteleg cum niste oameni care s-au parlit cu Iliescu, cu Constantinescu, cu Basescu, cu Tariceanu, au pierdut banii de la CEC in ’89, la SAFI, la Caritas, la Gerald, la FNI si FNA pot fi asa usor de prostit de niste hoti. Fiindca dupa cate stiu eu majoritatea liderilor de sindicat cer imposibilul tocmai pentru a fi uitate magariile lor. De altfel, daca stai si te gandesti bine ni se intampla la fiecare alegeri. Slava Domnului ca am picat de partea asta a Cortinei. Pacat ca nu i-am tras si pe romanii de dincolo de garla dupa noi)

6 gânduri despre &8222;Dau un regat pentru un bou.&8221;

  1. ei, io ziceam de sindicate nu de politica. ca sindicatu’ cat poate sa aiba? maxim cateva mii de membri. si daca tot te-ai parlit la nivel mare macar acolo ca sindicalist sa fii mai destept. da’ nu e cazu’.

  2. Că tot vorbeai de CEC, mi-am amintit că am un carnet de economii cu 2264 lei pe el. Sau atâţia erau în 1989.
    Bineînţeles, lei vechi. Nu ROL, ci mai vechi.
    Oare câţi or fi acum ? Trebuie să mă duc să întreb. Dacă tot se retrocedează banu’ pentru Dacie.

    Poate îmi ajung de-o Zolenza. Oh… maşină a visurilor mele… cât de doresc… cât tânjesc să-ţi simt pedalele…

    ( Mi se şopteşte că de fapt se cheamă Solenza. Dacia Solenza. Îmi cer scuze. Deci Solenza. Înlocuiţi voi. )

  3. Afirm cu sinceritate maximă că mă simt dezarmat şi neinspirat în faţa unui argument bazat pe coceni. Sau porumb, for that matter.

    În rest planul multi_si_pluri_articolar este aprobat, Elena şi cu Eu ne planificăm o vizită de lucru la articolărie, ce vrei mai mult ?

Lasă un răspuns

